יום שבת, יוני 28, 2014

מורי ולדורף חובבי כדורגל‎

[רשומה הומוריסטית]

חברים וחברות יקרים,


במרבית מוסדות החינוך שלנו, משחק הכדורגל מוקצה ואסור, למעט אולי הכיתות הגבוהות.
למה?! ובכן, זה לא בדיוק שרודולף שטיינר התייחס למשחק זה באופן ספציפי, והסיבות שלרוב ניתנות הן על רקע של תחרותיות יתר או שמשחק זה מוביל לחוסר איזון במיומנויות הגופניות לכיוון הרגליים במקום לידיים.
אני חושב שהסיבה נובעת מכך שרבים ממורי ומורות הולדורף פשוט לא אוהבים ספורט תחרותי בכלל וכדורגל בפרט. התבוננות גתאנית פשוטה תוביל אותנו להבנה שאנו חבורה של חננות. let's face it.
הסבר אחר שאני מוצא הוא שבדומה לשימוש שלנו במחברות ובצבעים המיוחדים, לבובות נטולות הפנים ושאר ההרגלים שלנו, אנו נופלים שוב ושוב לדוגמות ומסורות בלתי מובנות, נוהגים למצוא בכל GA רמזים לכך ש"שטיינר אמר", ובכך הופכים לעדת מאמינים נטולי כל חשיבה ביקורתית/עצמאית.

לא מסכימים עימי?! משחקים כדורגל בפינות נסתרות של בית הספר בהחבא?! 
אני מזמין את מי מכם שנותר בו/ה ניצוץ של ספורטיביות (שלא סורס על ידי שנים של נגינה על חלילית וליבוד רטוב על רטוב) למפגש שיעסוק בסוגייה מרכזית וחשובה זו.
מפגש ראשון: יום שלישי, 8/7/2014 בשעה 22:30 (כחצי שעה לפני משחק חצי הגמר הראשון)
מפגש שני: יום רביעי, 9/7 בשעה 22:30 (כחצי שעה לפני משחק חצי הגמר השני)
מיקום המפגש: תמר ה-נ-ש-מ-ה תארגן לנו מסך ענק עטוף בבדי משי ותמסור לנו את המיקום בהמשך.
כיבוד: אני מעריך שנוכל להתארגן די בקלות על בירה טבעונית וחטיפי דוחן מקורמלים.
(למעשה אני מקווה שנרד על נקניקיות בלחמניה עם חרדל מיונז וקטשופ, עם כרוב כבוש מקופסת שימורים וגולדסטאר לאגר, עד להופעת חיוך סינגויני בלתי נשלט)

במפגש, אשמח אם נוכל לתמוך אחד בשניה. אנו, מורי הולדורף חובבי הכדורגל.
כמו כן אוכל לשתף אתכם ב"תקופת שברים" שהעברתי החודש בכיתה ד', שהפכה לה באופן בלתי מכוון לרווית מונדיאל. בתקופה עסקנו ולמדנו מגוון של נושאים:
  1. 4 פעולות חשבון
    1. כמה קבוצות בכל בית?
    2. כמה בתים יש?
    3. כמה שחקנים בכל קבוצה? 
    4. כמה שחקנים רצים על המגרש בו זמנית?
  2. שברים
    1. למה בשמינית הגמר משחקות 16 קבוצות ולא 8?
    2. כמה קבוצות מעפילות לרבע הגמר? כמה מהווה כל קבוצה מתוך השלב הזה?
    3. מכנה משותף - מה משותף לכל הדגלים? מה שונה?
  3. גאוגרפיה
    1. משחק הזכרון - מדינות ודגלים
    2. איפה נמצאת כל מדינה?
  4.  קומבינטוריקה למתחילים
    1. כמה משחקים יש בבית בו 2 קבוצות? 
    2. כמה משחקים יש בבית בו 3 קבוצות? 
    3. כמה משחקים יש בבית בו 4 קבוצות? 
    4. כמה משחקים יש בבית בו 5 קבוצות? ...
  5. מידות ומשקולות
    1. מהם מימדי מגרש כדורגל?
    2. איך ממירים יארד למטר?
    3. מעגל ורדיוס
    4. על הזינוק האנושי (או איך ניתן להבקיע בעיטת עונשין בקלות)?
    5. מהי הקשת מחוץ לרחבה ומהו תפקידה?
  6. חוקי המשחק
    1. למה אסור להחזיר לשוער עם הרגל?
    2. מהו נבדל?
    3. מהם התפקידים הקלאסיים במשחק?
    4. 5-3-2 או 4-4-2? מה הם מערכי המשחק הנפוצים?
  7. אדם וחיה
    1. מדוע לשחקן סוארס יש נטייה לנשוך שחקנים אחרים?
    2. תפקידי הרוק בכלל ובמגרש הכדורגל בפרט (או למה שחקני כדורגל יורקים כל כך הרבה במשחק?)
  8. מוזיקה
    1. הרמוניה ומשקלים בשירי אוהדים
  9. מלאכות ויצירה
    1. רקמת איקיסים של דגלים
    2. ציורי לוח כדורגל
    3. צבעי מים - רגשות במשחק כדורגל
    4. אוריגמי כדורגל
כיתה ד', בית חינוך אלומות - תקופת חשבון, - יוני 2014

כנהוג אצלנו - אנא אשרו בטופס המצב את השתתפותכם.

להתראות בדליה

ירון

כריסטוף ויכרט


6 תגובות:

  1. ירון12:21 PM

    בוקר טוב,
    למי ששואל - לא, לא שילמתי לכריסטוף אגורה אחת על דבריו.
    ולגבי הערב - בהשפעת סדנת "קיימות החברתית" (והמוטו - "לתת ולקבל"), נשדרג את הערב!
    במקום לצפות במשחק לבדנו, על הדשא, עם חטיפי הדוחן נגש כולנו (כל ה-5 שיצאו מה"ארון") ונחלק מטובנו עם המקומיים בפאב המקומי.

    על הפאב:
    בר: גולדסטאר מהחבית ו-13 סוגי בירה מבקבוק, יין תוצרת היקב המקומי של עוזי בראון, מבחר רחב של וויסקי ועוד.
    אוכל: נקניקיות ופיצות.
    עוד משהו: שולחן סנוקר חדש, סיגרית נובלס בשקל...
    למידע וחישקוק נוספים >

    אני כבר מתרגש!!!

    אז נתראה הערב, ב 22:30 בפאב (סמוך לחדר האוכל הגדול).
    ברזיל נגד גרמניה

    *** הזמנה מיוחדת **** הזמנה מיוחדת **** הזמנה מיוחדת
    בואו לעודד את כריסטוף ויכרט ונבחרתו - מחר, יום רביעי
    הולנד VS ארגנטינה
    *** הזמנה מיוחדת **** הזמנה מיוחדת **** הזמנה מיוחדת

    המשך יום נעים
    (לא אטריד יותר בנושא. לפחות לא עד לכנס ב 2018...)
    ירון

    השבמחק
  2. ימים של מונדיאל: מה יש לחינוך ולדורף נגד כדורגל? [איגרת 105]
    https://adamolam.co.il/%D7%97%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9A-%D7%95%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%A3-%D7%A0%D7%92%D7%93-%D7%9B%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%9C/

    השבמחק
  3. 11 סיבות להוציא את הכדורגל מבתי הספר היסודיים | יפתח שילוני
    https://www.idan-clinic.com/files/football.pdf

    השבמחק
  4. כדורגל וחינוך ולדורף | גבע ששון
    http://www.shakedwaldorf.org.il/sysvault/docsfiles8/cd636457545018760589.pdf

    השבמחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  6. גבע שושן: כדורגל ספרדי כמודל לחיקוי לכל ארגון
    https://www.facebook.com/share/Kmfymn35jZjN4mDB/?mibextid=oFDknk

    השבמחק